AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
668

Vindbrus i kupén

Har en bmw 318d från 2018 upplever att det är vindbrus i kupen vid vindruta och a stolpen, hade en 120d från 2016 och det var ingen vindbrus i den är det normalt för f30? I sådana fall så tycker jag BMW ska gömma sig under en sten.
Visa användare
8.456
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag skulle inte säga att en F30 ska låta mer än en F20, så det är nog något som är fel.

Har framrutan bytts och monterats fel?

Min pappa fick faktiskt rutan ommonterad på en av sina F31 pga av vindbrus, men det var rutan från fabrik som satt fel.
Hittade ett annat forum bimmerpost med 45 sidor angående F30 Wind-Noise Issues hade jag sätt det så hade jag hoppat över en BMW f30.
Länk
Visa användare
8.456
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Okej, men vad är slutsatsen från tråden då? Finns det åtgärder som löser problemet?
Har inte läst allt min engelska är inte det bästa, vad jag har förstått så har f30 problem med wind noise och det verkar inte finnas en lösning på det så tänkte kolla här med Autopower och se om det finns en lösning!! väldigt konstigt att ingen på autopower har skrivit om det när problemet finns globalt.
En ganska udda orsak till vindbrus på E38, har jag läst, är att lyftklossar i tröskelbalkarna har skrapats/fallit bort, så att det visslar/brusar i balkens/-arnas hål.

Kanske nåt liknande?

Och sen, som Grelle skriver, att vindrutan limmats fel.

/Lennart
Visa användare
8.456
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
På internet finns en tendens att vissa problem överdrivs. Om det sålts 1 miljon bilar och 1% av dem har ett fel är det inte de 99% med felfria bilar som startar trådar på nätet eller letar upp de trådarna och skriver i dem. Men de 1% kan ändå vara 10 000 pers så visst blir det en hel del skrivit så det känns som ett enormt problem…
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.