AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
15.927

Köpa beg M5 tips?

Sida 3 av 7
Ka
135
Karlsson72
E39 M5 '00, VW Up GTI '19
Gällande färger så gillar jag lite ovanliga, men det är klart, fick jag välja fritt så skulle Imolaröd inte bli mitt förstaval heller, Royalröd är snygg som fanken och iaf i Sverige mycket ovanlig med bara 2 bilar (Har jag för mej), även oxfordgrön är mycket fin, om än bökig att hålla snygg. Dawwes Tannengröna skulle jag vilja se på riktigt, och grön heritage-nappa är svinballt.

Drömscenariot vore kanske Royalröd med svart heritage full-läder och alcantaratak o hylla, eller kanske Velvetblå/caramel med svart matta, nåt sånt.
Karlsson72

Oxfordgrön är otroligt vacker, jag har en kompis som har en M5 -99a som är i mintcondition i oxfordgrön.

Vad gäller röda färger så är Zinnoberrot en vacker röd färg, det sägs att det är samma färg Ferrari använder, det går en historia om att BMW fick denna färg i utbyte för något annat från Ferrari.
Oxford och Tannen är snarlika, mer grönt i Tannen så att säg medans Oxford har lite blåa pigment. Oxford är faktiskt en finare kulör än Tannen. Båda har grönt Heritage skinn med läderklädd instrumentbräda. Oxford har en one-off (?) motorhuvs isolering av ”hårdplast” med präntad M logga, det är en av anledningarna till skyddad Individual info, kan finnas mer som jag inte uppräckt, än (ägt bilen i 12 år så jag borde ha hittat ”allt” men men...)
Gällande färger har jag svårt för solida kulörer. Imolarödmetallic vore kanske nåt o ha:)
Ka
135
Karlsson72
Min sista vanliga e39:a innan M5 köpet var denna 530 i just oxfordgrön, jättesnygg färg, här i lagom skitigt utförande, första med Style 5:orna vid köp och sista på trettisjuor, såld till en unge i Katrineholm och en vecka senare var den "böttad" och med rakt rör, och sista jag hörde nåt om den hade den blivit stulen vid provkörning av spekulant...

Länk

Länk
Fräsch 530! Men jag tror att 530i E39 lackerades i Oxford 2 (430)? Min bil är Oxford (324),skillnaden är hårfin mellan kulörerna?
Röd är en svår färg, har för mig att det är den färg flest tycker är snygg men minst faktiskt vill köra runt i enligt någon undersökning jag läste.

Tycker inte röd metallic ger något, Imola är ju rätt levande även om det är en vanlig solidfärg. Melbourneröd metallic tycker jag inte är bättre, och den är väl ändå rätt nära i grundfärg.

Sen beror det på bil, svarta bilar kan vara rätt snygga men på en bil med lite former så döljer det ju bara designen. Där är röd en kanonfärg som framhäver bilens design.

Men det är ju personlig tycke och smak, jag har bara haft Imolaröda BMW (2 st).

Men det är nog inte den mest lättsålda färgen om det är ett kriteria.
Ka
135
Karlsson72
Imolaröd må vara en relativt vanlig färg men på M5 är den inte det, iaf inte i Sverige finns bara 10st reggade kvar, jag har iaf inte sett nån annan.

Dawwe: Korrekt, oxford II är det.

Jag gillar iofs metallic röda kulörer tex Burgundy, Chiaretto, Royal, mfl. Favoriten är denna Länk

Jag har "svårt" för solida kulörer, utom vitt. Eller om man så vill "Feuer-orange" gillar jag inte, "Valencia-orange" däremot..."Signal-grun" är en annan ful kulör, men "Java-grun" däremot :). Snarlika kulörer båda två där den solida är bara "pest", medans metallic varianten är en höjdare, enligt mig.

Känns som om vi hamnat "måttligt" OT :D
Visa användare
ProPro-medlem
5.045
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Jag noterar att det på WOY394 ännu inte registrerats.
Blir intressant att följa den bilen.

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk
Ola: Om det "Musti" skrivit stämmer så behöver man få ordning på motorgången. En bil, oavsett om modell, är i regel svårsåld om motorn går så dåligt (?) att en provkörning inte är möjlig?
Visa användare
ProPro-medlem
5.045
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Aha! Missade det inlägget.

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
5.045
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Måste säga att det är asdyrt i Tyskland just nu ändå.
Förvånansvärt dyrt faktiskt.

Länk

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk
Pe
4
Peder65
ingen än
Smaken är ju olika, men jag skulle då inte byta bort originalfälgar....
Mu
9
Musti
330 -E46
Hej
Annonserna Ola pekade på verkar blivit sålda
Och bara en blå kvar. Från 239 till 169 500kr
Tycker ni jag ska köra och titta.
Säljaren Thomas i Helsingborg

Tack för hjälpen här på forumet
Visa användare
ProPro-medlem
5.045
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Musti, ingen har bytt ägare, bortagna annonser och någon i ny form.
De kommer nog ut till våren igen.
Du har möjligtvis inte regnummer på den du länkar till?

Mvh Ola
Svårt sälja för handlarna nu, en handlare jag pratade med sa det var värre än en begravning just nu.

Jag följer rätt många bilar jag är intresserade av och många handlare tar bort annonserna och skriver såld trots att dom inte är sålda två veckor senare, en månad senare dyker samma annons upp igen, hästhandlarmetoder som sagt....

Blocket är som sagt kanon på detta när man har bevakning då borttagna annonser ligger arkiverade.

Många av handlarna får nog börja krypa fram till korset snart och sätta realistiska priser om de ska bli av med bilarna
em
904
em3
M3 cab -03
Ja, lanab, enkelt uttryckt kallas det att marknaden styr.....Det gäller beg bilmarknad i vårt land, men många andra marknader styrs av politiker, då kan det bli totalt random....
Ka
135
Karlsson72
Det var en 00:a ute en kort stund på blocket idag. Samma ägare sen 04, 6500 mil, 350.000:- Borta redan.
Så snabbt säljs dom inte. Gissar på att ägaren "ordnar en bättre annons", justerar priset åt något håll eller att han väntar till säsongen börjat på allvar...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.