Sida 28 av 144
|
|
---|---|
Och även Touring samt G30 530e | |
Usch, var precis och körde en G30. Hur ska jag motivera mig att fortsätta köra F31 nu? Hemskt var det. | |
Specade en 530e M-Sport - det.....stack iväg fort, prismässigt :/ | |
Lus: Bara att uppgradera, byter min f31 mot g31 i sommar. Blir hur bra som helst! | |
Mjo, men får inte byta förrän årsskiftet. | |
Verdi |
Man ska inte provköra om man inte tänker köpa. Blir lätt dyrare än man tänkt sig. :) |
Håller med Verdi. Jag duckar provkörning om jag inte är beredd att slå till. Jag är en sucker för nya modeller och efter en provkörning och den nyare varianten visar sig vara bra så blir ens befintliga bil blaha.. Nu gillar jag lite mindre modeller än just G3x men känner likväl ett habegär bara genom att läsa om den och se bilder.. | |
Jag tillhör dem som är genuint intresserad av bilar, varför jag brukar ta tillfället i akt så snart en ny bilmodell introducerats oberoende märke att provköra. Det ger mig mer kunskap om olika bilars egenskaper och kompletterar de olika biltester som görs av olika motormagasin. Jag har naturligtvis även provat nya G30 också men något direkt köpsug har ännu inte infunnit sig. |
|
Väntar man in en Porsche till våren är det nog inga problem att hålla sig förstås:) | |
Det hjälper naturligtvis att suget efter nyare familjebil inte är lika påtagliga när man inväntar en ny sportbil. Men oberoende detta kommer jag fortsättningsvis vara nyfiken på nya bilar på marknaden oberoende familjebil eller annan biltyp. |
|
Förstår dig men kunde inte låta bli när jag läste din bilpark. No offense |
|
Helt enig med Verdi och DLC - ska du inte köpa så låt bli att provköra :). Speciellt om man just specat en M550ix och hamnat på ett listpris på facila 975.900kr. Hej o hå. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
Hehe, då är det kört narvselius ;) Du sitter knappast i sjön med din befintliga kärra men en ny M550ix är säkert äckligt fin! Jag skulle själv gärna ha en M550ix men den ligger tyvärr över min budget.. Hoppas på att det kommer en G2x M340i om ett par år. | |
Har inte provkört någon G30 än, i stället passa jag på att beställa en G31a. Jag gilla verkligen gamla F11, så ansåg de riskfritt att slå till på en G31 :) |
|
Hur många är det som beställt och vad beställer ni? /Anders |
|
Testade 530 dx idag, grymt trevlig att köra. Kändes "lätt". Kul att CarPlay äntligen fungerar trådlöst, mkt smidigt | |
@Med känsla, jag har beställt G31 530DX, produktion v14 och leverans v20 | |
Har nu äntligen varit och åtminstone provsuttit. Avböjde erbjudande om provkörning. Provsatte två bilar, den ena med sportstolar och den andra med komfortstolar. Upplevde faktiskt ingen större skillnad i sittkomfort, åtminstone inte att det skulle vara värt den stora prisskillnaden. Känns som det var större skillnad på stolsalternativen i F10, för att inte tala om E60? |
|
Men rätt sjukt med 609 tkr för en 520d Länk även om det är brutto och mkt utrustning. /Anders |
|
Daagis, när beställde du bilen? | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.