|
|
---|---|
Idag blev jag underkänd på registreringsbesiktningen pga sönderriven fordonsinformationsskylt innanför förardörren. :-( Jag åkte direkt till BMW och beställde en ny. Problemet var att de sa att det kan ta upp till en månad att få en ny skylt. Hur kan det vara så? Det är ju bara en enkel klisterlapp som ska skrivas ut av BMW och sedan skickas tillbaka. Vet någon om det finna ett sätt att påskynda processen? | |
Herrejösses :/ Skojar du? Det måste varit en riktigt nitisk besiktningsman :( _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
ProPro-medlem 2.224 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Skapligt.. Be någon reklamfirma trycka en. |
Besiktningsmannen var trevlig men han insisterade på att informationsskylten måste vara hel så att information går att läsa. Lagen kräver att klisterlappen finns. Fast det känns som om jag ska få en second opinion på detta beslut. Jag får ringa ett par andra firmor imorgon och höra vad de säger. |
|
Kan du ta en bild så att vi kan få bilda oss en uppfattning? ---- BMW CS/SC #6212 |
|
Jag tog en bild idag på besiktningen. Länk till dropbox Länk |
|
Ser ut som om någon försökt ta bort den, varför skulle man vilja göra det? :/ _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
Exakt samma sak hände mig! Men jag beställde min klistemärke på BMW i Berlin och fick den inom 3 arbetsdagar( jag veckopendlar mellan Stockholm och Berlin så det var enkelt) Däremot har dem tryck fel upgifter på den!!! Det ska stå belastning per axel och där fick dem 1960kg vilket är helt fel, det skulle stå 1080kg. Besktningsmannen på Carspect skakade bara på huvudet och godtog den ändå. Tur det... | |
Var glad att det överhuvudtaget går att få fram en ny etikett, den var skadad på en USA-import jag skulle regga och det tog tvärstopp! Endast via auktoriserade skadeverkstäder, i samband med reparation, i USA kunde dom ordna en var uppgiften jag fick. Detta för att försvåra identitetsbyte på stulna bilar. Det hela löste sig genom ett intyg via en stockholmsfirma som hade kontakt med GM Kanada, som kunde ge ett intyg på axelbelastningarna. |
|
Ett förtydligande, mitt inlägg gällde inte en BMW utan en GM-tillverkad bil. | |
Jag har ringt till Vice VD:n hos min BMW återförsäljare i Sverige och sagt att det bara tar tre arbetsdagar att fixa fram ett nytt klistermärke i Tyskland. Han skulle prata med reservdelskillen och se till att ärendet blev påskyndat. Det är ju helt orimligt att det ska ta mer än 10ggr så lång tid att fixa fram lappen i Sverige! Hoppas att det fixar sig snabbt nu, för det är j**ligt frustrerande att åka buss när det står en 335:a hemma på garageuppfarten. | |
Tillägg, jag har även fixat tillfällig registrering nu. Så skiter det sig med klistermärket kommer jag ändå kunna köra bilen om ett par dagar | |
Hoppas allt löser sig! | |
I måndags fick jag den nytryckta klisterlappen. På tisdagsmorgon åker jag på ny registreringsbesiktning. Väl där börjar besiktningsmannen kolla lappen mycket noggrant. Efter 5 minuter säger han, har du tryck den lappen själv, eller? Nej, svarar jag, jag har beställt den på BMW och de har tryckt den nere i Tyskland, hur så? Den är feltryckt svara han och tillkallar sin kollega. Jag genomgår en mindre inre kris och kollar lappen själv och mycket riktig, lappen är feltrycket. Det står felaktigt e1*2007/45*0315*01 istället för e1*2007/46*0315*01. EN SIFFRA ÄR FEL!!! Besiktningsmännen står och diskuterar ett tag och kollegan säger, det känns ju jävligt hårt att underkänna honom pga av en felaktig siffra. Min besiktningsman ser mycket tveksam ut, men sedan säger han. OK, jag godkänner dig. Fy fan vilken terror, men nu är den inreggad :-D |
|
ProPro-medlem 2.224 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
ja, ibland är de nitriska, ibland suger de helt. Jag har hittat flera reggnummer på bilar där det är fel chassinummer. De har läst fel, missat att D och 0 inte är samma. Ta tex. SKU622, chassinummer: WBACJ31020L041490 enligt Transportstyrelsen Rätt är WBACJ31020LD41490. I trafik första gången i Sverige: 2001-07-01 Så den har väl bes ca 10 gånger iallafall. L041490 är ju en X5a medan LD41490 är en Z3a Viss skilland :) |
Jag antar att du återvänder till ÅF och ger dem en öppen och uppriktig feedback...? ;) ---- BMW CS/SC #6212 |
|
Feedback till ÅF är utdelad. Nu blev jag ju godkänd. Hade jag inte blivit det så hade jag varit betydligt otrevligare. | |
Varför välja samma besiktningsställe, personligen hade jag vänt mig till någon annan. | |
Det är halva priset på återbesöket, dvs 800kr i stället för 1600kr. En betydande prisskillnad. Dessutom har de all dokumentation som jag lämnat in. | |
Xjoehed: helt otroligt, med det var exakt samma vissa med mitt klistermärke! Oxå fel på den!! Dem skrev in tjänstevikten där det borde stå axelbelastning! Besiktingsmannen var dock skysst och godkände först och berättade om felet sedan. Det ser alltså ut som att det är mycket slarv på den avdelningen i München! Jag är riktigt besviken på BMW!!! Sånt förväntar man sig hos Opel eller Lada men inte av ett premiummärke... |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.