AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
8.852

Autohaus Polmaxx

ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Någon som har erfarenhet av import från Autohaus Polmaxx? Ligger hyggligt till i Tyskland samt har minst ett par bilar som är av intresse.
BM
68
BMW_Zniper
525dA Touring -08
Tog hem min 525:a därifrån i maj, funkade bra. Tog den på transport osedd. Motsvarade förväntningarna helt klart!
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Härligt att höra :) Vem skötte transport, ordnade du det själv eller fixade dom rubbet?
BM
68
BMW_Zniper
525dA Touring -08
Jag bokade transporten själv (ca 6000) men sedan fixa de med det praktiska omkring det.
Det enda som inte klaffade till 100% var att de skulle skicka upp breif innan bilen gick från Tyskland, det blev tyvärr liggandes på någons skrivbord. Så det kom efter bilen istället.. (de skickade det dock med DHL express så hade det på två dagar)
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Ok! Tack för svar. Bor i Malmö själv så det blir ju en bilresa när det blir aktuellt :)
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Det var ju intressant. Har också haft spaning på Polmaxx och undrade om de var pålitliga.

BMW_Zniper: Kan du berätta lite mer om det osedda köpet så är jag mycket tacksam. Till exempel:
- Skickade de högupplösta bilder?
- Har du någon säljare att rekommendera (som pratar engelska)?
- Talade de verkligen om allt slitage osv.?
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Och gav de någon prutmån - hur många procent i så fall?
BM
68
BMW_Zniper
525dA Touring -08
De berättade om bilden skick likt KVD kan man säga, fick sedan bilder på de små skadorna.
Hade nog bara de bilderna som låg på hemsidan vill jag minnas på bilen, men det är säkert bara att säga till så tar de fler bilder.

Den skulle in på service om typ 200 mil så jag den ny servad samt ett års Euro garanti, dvs ingen prutmån på just min bil iaf.
Vi förde samtalet på Engelska, vet dock inte säljarens namn!
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Tack
Hehe, Zniper... Glömt säljarens namn?:)
BM
68
BMW_Zniper
525dA Touring -08
kan man säga ;-)
Har varit där och kollat! Det är helt otroligt vad fina långmilare det finns där. Såg en 530 XD 2010 som gått 11800 mil. Den gav intryck av 2000 mil på alla punkter. Tacksamt objekt för skrupelfri importör att "modifiera"

Ad
7
Adam.C
e36 320i Coupé 92'
F10 525d M-Sport 11'
Tjena!
Var lite skeptiskt i början, men gav ett försök och besökte dem. Slutade med att en fin 525d F10 2011 med M-sportpaket, 960 mil, fick följa med mig hem. Känner mig som ett barn på julafton kan jag säg er.
Jag var där i Tisdags (18/11-2014)
Företaget ligger inom rimligt avstånd och än så länge har allt gått smärt fritt. Väntar bara på mina svenska plåtar nu=)

Lycka till!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.