AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
42.796

Dåligt intresse av min bil 525iAT M-sport -04 E39.

Sida 8 av 21
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Hej
Jag vet inte om jag är helt ute och cyklar men en annan tråd gällande värdering av 525:a, dock en 03:a och med 19000 mil bla värderas av ägaren själv till 59000 om jag inte tar fel. Visst, annan årsmodell, inte direkt samma skick kanske men nästan halva priset. Vem av er är fel ute?

Frasse
Sven B
Denna tycker jag är likvärdigast. Länk värderas enligt bilpriser till strax över 100 vid köp hos bilhandlare vilket du lätt kan få ner den till.
Den har dessutom Avtagbar dragkrok, Larm, Motorvärmare, och gått ca 2000 mil mindre. Kompenserar en årsmodell äldre och din ev 12 åriga goodwill garanti.

Håller med RUN resonemang till 100% vilket jag tror majoriteten gör, den snikutrustade E61 (xenon, f hållare, navi) kommer vara lättare att sälja för 120 än den mer utrustade E39 för 109.

Förstår inte att du inte fattar att om ingen ringer på ditt pris så är den krassa verkligheten att priset är för högt.
Den är värd lika mycket som någon är beredd att betala. Detta gäller även i ditt fall.

Sjukligt övervärderad tycker jag. Hade du inte tufft att få sålt en gammal 750 också?
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Kollade annonsen igen. Ta nya bilder!
15-tums vinterfälgarna ser ju inte så coola ut heller. Lägg ut bilen till våren med fräscha bilder med originalfälgarna?
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Ja du Sven B.... Larm finns i min oxå om du kan läsa!!!
Cr
1.095
Craile
Stor skillnad och sälja denna jämfört med en 750!!!
Jag som alltid tyckt att E39,an är så ful i kombi tycker faktiskt denna var skitsnygg i kombi...........

Länk
Sven B
Craile lille.
Varför skapar du en tråd om du anser att alla har fel som har en annan åsikt om din sjukligt övervärderade bil än vad du har.

Skäms du?... jag kan förstå det.

Gör om och gör rätt så slipper du ;)

larm ja det höjer nog värdet med 15´på din....minst 4sure in your dreams...
Cr
1.095
Craile
Jag har inte sagt att alla har fel. Men nästan allt DU skriver är fel. Du har dålig fakta och dålig koll på det du skriver. Det stör mig!!!

Kan säg att dom flesta i tråden håller ju MED mig.
Att ett slutpris på ca 95-100 är rimligt.
Och att bilder med sommarhjul skulle vara bättre.

Men dom som pratar om 80-85 kan ju bara lägga ner.
Det är vad jag får i inbyte (85.000)!!!
Har till och med fått 90.000 i inbytespris men då ´var den bilen jag tittade på inte intressant i slutändan.

Jag har ingen vanlig 02:a som rullat sina 18-19 tusen mil! Så jämför inte med dom!
Och är heller ingen import så det kan man heller inte jämföra med!

Jag har i alla fall fått dom svar jag behövde i tråden för att eventuellt lättare sälja kärran.

Men kan mycket väl hända att den blir kvar i min ägo.
Får jag inte ut några 95-100 beroende på så behåller jag den.
Är ju trots allt en kanon bil =)
Sven B
Ärligt Craile du är dummare än jag trodde från början och börjar förstå varför du inte får bilen såld.

Det som gemensamt här kommit fram Craile är att

-Ditt annonpris är ungefär 15`högre än vad du MAX kommer få för den.
I var och varannat inlägg påpekar folk SÄNK PRISET om du vill få bilen såld...ok

-Detta har du inte fattat i ett enda inlägg som du har skrivit i din reklamtråd om din bil. Du upprepar dig med att påstå vilken kanonbil du har och att du hellre behåller bilen om du inte får det du vill ha trots allt..ok

-Du hävdar gång på gång att alla som ger mindre än vad du vill ha för bilen kan lägga ner samtidigt som du gnäller över att ingen ens ringer på bilen efter 3 veckor suck...ok

-Du hävdar gång på gång som en upphakad skiva att du hellre behåller bilen om du inte får det du vill ha för bilen. samtidigt som du ber folk här om råd men lyssnar bara på det som passar dig...ok

-Du kan inte värdera bilen mot vad du får i inbyte eftersom det är helt styrt av mellanskillnaden till inbytespriset...ok

Din bil framstår här som en vanlig övervärderad 04 som rullat över 14000 mil med ett par sunkiga bilder och 15" fälgar,
Bi
3.794
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Vad jag fått höra av min lokala Autopartner är att 12 års rotskyddsgaranti gäller på bilar tillverkade från 1 jan 2004....
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Hörru Sven B: Personangrepp kanske du inte ska börja med, eller?
Jag tycker som de flesta verkar tycka här....för dyr bil annars hade den väl varit såld? Visst, en jäkla månad att sälja bil men det är ju faktiskt 8 år sen bilen lämnade bandet, skatten ska in i denna månaden (3000), och det är en gammal modell. Att sen den kanske är nästan lika fin/bra som den var som ny är ju en annan femma.
En fråga bara: Varför sälja den när du nästan precis köpt den?

Frasse
Den här tråden är nästan identisk med en tidigare tråd om en 750. :-)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Sven B. Förstår inte riktigt hur man tvärsäkert kan hävda "har den inte blivit såld är den för dyr"
Med samma resonemang är i stort sett samtliga bilar ute på annons för dyra då de inte är sålda ännu.

Tagga ner lite och ge killen en chans att sälja sin bil, annonsen är inte en månad gammal än. Måste man inte sälja bilen snabbt kan man väl ta det lite piano och sänka priset efter hand.

Jag har sålt bilar/mc på en/ett par dagar med telefonen glödande och visst är det smidigt men i det läget kan man vara tämligen säker på att det skulle gått att få ut mer. Samtidigt funkar det sällan att sätta ett för högt "går det så går det" pris.

Krävs lite fingertoppskänsla att sätta rätt pris, eller helt enkelt prova sig fram och ingen här kan säga säkert vad Crailes bil är värd och vad någon till slut kommer betala för den. Lite mer ödmjukhet skulle inte skada och insikt om att vi alla bara gissar när vi värderar.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW Alpina B10-98
BMW 325D-07
BMW 320i Cab-97
BMW CS 2802
Bianca, helt fel! Alla BMW av årsmodell 2004 som är UTTAGEN 2004-01 eller senare har 12 års rostskydds garanti!

Alpina B8 Länk
16.374
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag får känslan av att Sven B överhuvudtaget inte har sålt några bilar på Blocket senaste tiden utan enbart byter in. Jag kan ha fel men då får han gärna delge sina erfarenheter av egna affärer. Tills dess ska han hålla en betydligt trevligare ton i sina inlägg här.

Det tar TID att sälja en modell som E39 och det handlar inte bara om pris. Det är inte som att sälja en V70 där köparna står på kö. Köparna av sådana bilar är lite speciella och det handlar om att rätt köpare. När jag själv sålde min 530i så fick jag mängder av bud runt 85-90', bilen såldes två månader senare för 109'. Med Sven B's sneda logik skulle jag alltså sålt bilen 20' billigare bara för att det var där som många bud låg.

-------
//Lövet
BM
385
BMW64
520dA Touring M-sport -10
325 M-sport cabrio -02
Bra skrivet Andreas.

Jag är inne på min tredje e39 Touring och vet av egen erfarenhet att det har blivit svårare och svårare att hitta ett bra exemplar. Jag är nog en ganska typisk e39-spekulant (i allafall om man ser till Autopower-medlemmar). Jag vet vilken utrustning jag måste ha och vilken jag vill ha. Detta sänker utbudet väldigt mycket och gör det svårt att hitta rätt bil. Sommaren 2008 började jag leta efter min senaste e39 Touring och det slutade med att jag i oktober 2008 köpte min nuvarande bil som i stort sett har den utrustning jag önskar men skicket i karossen är sorgligt. Jag hittade ingen i mitt tycke bra skick och då tittade jag inte på billigast på Blocket utan på allt som var intressant och inte låg i Kiruna. Jag tycker inte TS förväntade slutpris är för högt.
Sven B
Men de som påstår att bilen är för högt prissatt har fel menar du BjörnB, du har själv sagt att bilen sannolikt inte är värd mer än drygt 90 för att vara snäll*L*

Du andreas som själv har väldigt mycket åsikter i många värderings trådar där du ofta förklarar för många att dom övervärderar sina bilar. Tycker du kan börja med att tona ner din attityd om du ska ha någon trovärdighet överhuvudtaget.

Frassemannen självklart kan jag föra diskussionen mera vänligt men som man ropar i skogen får man svar.

16.374
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Så svaret är Ja. Du har inte sålt några bilar på Blocket senaste tiden?

-------
//Lövet
Sven B
För skojs skull kollade jag vad en aukt BMW åf lokalt (som jag har gjort affärer med sedan 8 år) kan tänkas ge för TS bil.

Vad ger ni för denna bil (TS bilen) vid inbyte och till svars fick jag runt 77 beroende på skick och i regel brukar vi dra av för allt som inte uppfyller normal standard.
Normalt slutpris p&k hos bilhandlare ligger runt 95 för denna bil som TS har.

Då förstår jag inte logiken att Craile tror att den är värd detta som privatsäljare när han dessutom har den utannonserad för 109?
Har man dessutom inte får ett enda telefonsamtal på 3 veckor måste man väl inse ett och annat.

Jag trodde tråden handlade om varför han inte får sin bil såld inte om vad han anser att den är värd?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.