AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
6.943

Träff i Värnamo 30/6 för alla bmw fanatiker

Sida 1 av 5
02
179
02Turbo
1600-2 -69
320Touring -98
BMWCS #6908
Jag och några bmw fantaster har tänkt att ha en träff den 30/6 och den här gången är det Värnamo som gäller. Vi samlas kl 11 vid Q8 Mc Donalds utmed motorvägen. Länk
Vi som åker från/genom jönköping tänkte samlas kl 10 på Coop för att åka gemensamt ner till Vmo.
Alla förslag på aktiviterer o dylikt är varmt välkommna.
Vi ser fram emot en trevlig träff med många bilar och förhoppningsvis bra väder.

O==00==O
//Filip
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Deltagare som hittills anmält intresse att närvara på träffen:

Bmwtjejjen
02Turbo
Rollebolle
Fredrik M
AMET
Limpsson
BMW66
Z4 Maria
Lelle ?
tarzan325
petrob
WAN
Kjelle ?

Kan vi slå deltagandet (14 bmw´s) från senaste träffen vi hade här i Jkpg sist ? Bilder från träffen >> Länk

Mvh
Maria
Fika på Gyllene Rasten är ju en sak vi diskuterat, någon med lokalkännedom får gärna staka ut en trevlig runda att ta sig dit på.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Det kommer bli skoj o träffas o igen, hoppas vi blir fler som Maria skriver om.
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
Känner att vi måste börja planera lite smått inför träffen. Jag har under dagen börjat sätta ihop ett förhoppningsvis trevligt program som ska passa bmw folket. Om ni har synpunkter eller andra förslag på aktiviteter/tider eller annat, mottages det tacksamt.

* 11.00 samling Q8 Mc Donalds Värnamo

c:a tider:
* 12.00 Trevlig cruising på mysiga/kurviga vägar. Någon i gänget med lokalkännedom får leda karavanen dit vi ska.
* 13.00 Uppställning av bilarna för fotografering på något fint ställe någonstans.
* 14.00 Tävling: BMW relaterade frågeformulär kommer att delas ut. Ha penna till hands.
* 15.00-16.00 Nu börjar säkerligen magen att kurra! Det är dags att äta eller ta en fika på Gyllene Rasten Länk

* Dags för prisutdelning / OBS!! 1:a 2:a 3:e priserna, kommer endast att delas ut till deltagare som anmält sig här i tråden.

(Önskvärt: För att lättare koppla ihop er/bilar, sätt en lapp eller liknande i framrutan med erat namn/nick)

** För dom som inte fått nog >> BMW By Night för dom allra piggaste.=)

Mvh
Maria
Bra jobbat Maria, inga synpunkter från mig. GR har ju öppet till 21 efter midsommar så vi kan fika länge.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Låter kanon det Maria, nu får vi bara hoppas att vädret är med oss =) *håller tummarna*
02
179
02Turbo
1600-2 -69
320Touring -98
BMWCS #6908
Låter kanon maria..
Jag la även ut en tråd på JRC (jönköping racing klubb) men intresset verkar vara måttligt eftersom det är Gatebil Mantorp denna helg..

O==00==O
//Filip
Le
431
Lelle
520d touring -15
118d -08
325i cab. -02
http://www.garaget.org/bmwlelle
Tjena, jag har lite svårt att säga om jag kan den 30:e nu här i skrivande stund, låter hur kul som helst men de e ju mycket på sommaren som är kul, men kan jag så kommer jag vara med o visa vägen helt klart ingen tvekan :-)

Lelle
BMWCS 03900
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
ser kanon ut Maria, hoppas fler kommer nu.
Visa användare
46
MiuF
Bmw 523i -99
Bmw X3 F25 -2012
Jag är också lite sugen, kan man komma med en orginal 523;a? :P
MiuF, klart du kan. Det är ju ingen styling träff.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
ca 63 mil enkel resa men men
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Låter väldigt trevligt! Jag kommer troligen direkt till Värnamo så syns vi där!
Jag kan hitta på en roligt sväng men en timma låter inte som värst mycket tid...

BMW - Beroende Med Wilja!
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
All hjälp med att hitta en rolig/trevlig rutt skulle uppskattas mycket, eftersom jag inte känner till omgivningarna.

Vi får inte stirra oss blinda på klockan.:-) Tiderna jag satt ovan är bara c:a tider. På tal om klocka. Om någon har ett tidtagarur liggandes, ta gärna med den.
Troligen kommer vi att behöva mer tid till både rundan och delar av programmet som ännu inte riktigt är färdigställd.

Mvh
Maria
jag tror rickard(tarzan 325) kollat ut en fin runda =)
pe
204
petrob
320i -18
ska absolut försöka komma på detta.

Petrob
------
M3 Cab
Bm
106
Bmw66
1600/2 -70
Det här kommer bli en kanonträff. Som planeringen ser ut just nu kommer det hela gå som på räls:)

//Marcus

Ps: Det blir nog 70:an ner, ska besiktiga imorgon tisdag. Om den går igenom vill säga?
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Här verkar det vara fart i tråden! Precis som Johanna nämnde så har jag klurat på en runda.. Frågan är lite hur långt som är lagom att köra? En runda jag har på lut är nämligen uppåt 8-9 mil från McD till Gyllene Rasten.. Då är det endast slingriga vägar genom skog, förbi sjöar med mycket uppåt och nedåt som gäller och nån enstaka mil mitt i mellan som blir "transport" sträcka.. Nu finns det väl egentligen inte jätte många platser utmed sträckan att ställa upp bilarna på kanske, men det finns ju plats på GR i slutet..

Ifrån Gyllene Rasten finns sen 2 val, antingen åka de 3-4 milen norrut med E4 tillbaka till McD, eller ytterligare en kringelrunda på ungefär 5 mil, med något högre snittfart än tidigare runda.

Men som sagt, det hänger lite på hur långt/länge folk är sugna på att köra..

Diesel-räsern
/Rickard
gu
219
gunsnroses
Z3 3.0 Coupe -02
Jag kommer hem från semestern 1/7 :(.. Annars hade jag utan tvekan dykt upp med CompacKt här på forumet!
Bm
106
Bmw66
1600/2 -70
Det är frågan tarzan325...Själv ska jag iväg på söndagen 1/7 så jag vill vara hemma i skaplig tid. Kanske får det bli upp till var och en hur länge man vill köra. Den första slingan hänger väl alla med på men den andra kan väl vara öppen för dem som vill och har tid.

//Marcus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.