AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
518

Eibach 45mm till E39 540iA

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Funderar på att byta mina fjädrar till Eibach som sänker 45mm runt om.
Jag har idag fabriksmonterat M-Chassie som sänker 20mm.

Förutom att det nog blir rätt snyggt, vad kan jag förvänta mig av dessa fjädrar jämfört med mina nuvarande?

Blir det stenhårt?
För stötigt?
För lågt för bruksbil?

Om man tänker på hur "trötta" fjädrar och dämpare är nu efter 16000 mil jämfört med nya, vilka blir mest "trötta", fjädrarna eller dämparna?

Alternativet är 30mm men sänkningen känns på nåt sätt inte så lönt men det blir kanske en sportigare känsla i ratten än M-Chassie 20mm?
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Dämparna va helt slut efter 17000 mil.

Bytte till Bilstein B8 Sprint och Eibach 30/20. Blev inte för lågt eller för hårt för bruksbil.

Sänkningen blev snyggt, nu är det ganska exakt samma avstånd till skärmkanterna bak som fram.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
några bilder på det? pris på framdämapre med fjädrar?

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Orkade inte ta massa bilder och hade brottom när jag skulle byta. Men finns de frågor ska jag försöka besvara dom. Har lagt en beskrivning på byte av bak i min bilblogg. Ska försöka skriva en fram också.

Tog dock en bild på M-fjäderna och Eibach fjädern.

Dämparna va tämligen identiska förutom den gula färgen och att framdämparens kolv är 40mm diameter istället för 15mm som original.

Eibach Pro-Kit 2442:-
Bilstein B8 Sprint Fram 3980:-
Bilstein B8 Sprint Bak 2980:-

Sandtler.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.